De Rijke Transportes & Logística España S.L. entra en el segment de càrrega ADR refrigerada

 

De Rijke Transportes & Logística España, la principal activitat de la qual és el transport per carretera, ha ampliat el seu nínxol com a operador logístic entrant en el transport de mercaderies perilloses a temperatura controlada. La filial espanyola de la multinacional holandesa ja oferia serveis a temperatura controlada per a mercaderies no perilloses i ADR a temperatura ambient. L’operador ha incorporat aquesta nova activitat gràcies a una instal·lació creada expressament per emmagatzemar càrrega perillosa a temperatura controlada, situada a la seva plataforma de Santa Perpètua de Mogoda (Barcelona). La instal·lació, amb llicència APQ10, té capacitat per a 18 tones i manté una temperatura d’entre 8 i 20 graus positius.

Es tracta del primer equipament d’una sèrie de cinc. L’operador espera completar la instal·lació de totes les unitats a la mateixa plataforma de Santa Perpètua de Mogoda abans d’acabar l’any. De Rijke España és la primera filial de la multinacional que compta amb aquest tipus d’instal·lació, que la matriu també preveu implementar als Països Baixos. Aquesta aposta respon “a la demanda dels clients que ja teníem per a l’emmagatzematge de productes perillosos a temperatura ambient i que també treballen amb temperatura controlada”, assenyala Mike Schreuders, director general de De Rijke. És un tipus de servei “del qual hi ha poca oferta”. I una prova d’això és que l’empresa està captant nous clients exclusivament per a aquesta activitat.

De Rijke està especialitzada en el transport per carretera i en operacions logístiques de matèries primeres per a les indústries química i alimentària. En el transport per carretera, aposta per ampliar la seva pròpia flota. “Els clients ens veuen cada vegada més com un soci i no només com un proveïdor davant la situació d’incertesa actual”. I com que “falta capacitat de transport per la manca de conductors, la nostra estratègia és ampliar la flota pròpia per continuar oferint servei i garantir l’augment de capacitat”. L’empresa ha passat de 15 a 20 camions propis en només un any i preveu incorporar-ne 4 o 5 més l’any vinent, a més de continuar treballant amb flota dedicada.